.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسخ هوشمندانه متکی به وزیر اسبق دفاع آمریکا

حضور فعال وزیر امور خارجه ایران در اجلاس امنیتی بحرین، فضای عمومی نشست بحرین را تحت تأثیر خود قرار داد.

سخنرانی اختتامیه کنفرانس خبری و دیدارهای منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس امنیتی بحرین با تحت تأثیر قرار دادن فضای عمومی این اجلاس، باعث شد رسانه‌های بحرین، مطالب و تیترهای اصلی خود را به سخنان مهم وزیر امور خارجه ایران اختصاص دهند.

بنا بر این گزارش، پاسخ جالب و قاطع منوچهر متکی به جیمز روبین و ویلیام کوهن در یکی از نشست‌های تخصصی این اجلاس، فضای نشست منامه را تحت تأثیر قرار داد.

جیمز روبین، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه آمریکا و همسر کریستین امانپور، خبرنگار ایرانی الاصل شبکه خبری «سی.ان.ان»، پاسخ متکی را نسبت به طرح ایجاد دو دولت فلسطینی ـ اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی جویا شد. متکی در پاسخ با استفاده از شیوه جواب نقضی با بیان اینکه شما چندین طرح، نقشه، قطعنامه و ... برای حل این مسأله دادید، چرا به نتیجه نرسیدید، پرسید دست‌کم با همین طرح ملک عبدالله (پادشاه عربستان) مبنی بر بازگشت پناهندگان و آوارگان فلسطینی به میهن، قرار دادن قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین و بازگشت به مرزهای 1967 چه کردید؟!

پس از پاسخ متکی، ویلیام کوهن، وزیر اسبق دفاع آمریکا خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان ابراز داشت: ممکن است من پرسش خود را صریح‌تر بپرسم و پاسخ صریح‌تری بگیریم؟ فرض کنید دو دولت فلسطینی و اسرائیلی تشکیل شد؛ در آن صورت، موضع جمهوری اسلامی چه خواهد بود؟

متکی نیز در پاسخ اظهار داشت: البته فرض محال، محال نیست. با فرض شما اگر دو دولت تشکیل شود، در آن صورت، جمهوری اسلامی بدون تردید دولت فلسطین آن را به رسمیت می‌شناسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.128 seconds.